El passadís de les emocions

El passadís de les emocions
Autor: Anna Serra, Madile Díaz, Anna Rallo

Participants: Entre 10 i 15 joves o infants


Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es


Espai: Diàfan


Durada: Entre 30 i 60 minuts

Descripció:
Proposem treballar la identificació de les emocions i la posterior transformació. Busquem el replantejament de certes creences i evidenciar la capacitat d’identificar com se sent l’altre i la responsabilitat envers allò que està passant.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Facilitar espais de consciència emocional.
  • Afavorir que els joves i adolescents es responsabilitzin de les seves conductes. 
  • Trencar amb el: “Jo no sabia que l’altre s’estava sentint malament”.

Objectius per als infants o joves:

  • Millorar la consciència emocional (identificació d’emocions). 
  • Incidir sobre la responsabilitat individual (tots som capaços d’identificar com se sent l’altre).
  • Promoure que el jove/infant es qüestioni les seves creences i justificacions davant de la violència.

Material necessari

  • Cap

Introducció

Demanem un voluntari, al qual li direm sense que el grup ho senti quina emoció ha de representar. Distribuïm la resta del grup formant un passadís.

Desenvolupament

El voluntari ha de recórrer el passadís representant l’emoció acordada a través del cos i de les paraules i el grup ha d’identificar aquesta emoció. 

Seran emocions que ens ajudin a parlar de situacions d’assetjament, per exemple: tristesa, ràbia, culpa, eufòria... Un cop identificada l’emoció se’ls anima a què acompanyin al voluntari a transformar aquesta emoció cap a la serenitat o cap a una emoció que li faci sentir benestar. Ho poden fer a través del cos i de les paraules. 

Podem repetir aquesta dinàmica tants cops com vulguem, amb diferents voluntaris que representin diferents emocions.

Avaluació

Per fer l'avaluació compartirem experiències i transferirem el que ha passat en el joc a la realitat de cadascú. Ho farem a través del plantejament de preguntes com: 

  • Com us heu sentit abans, durant, després...?
  • Creus que en el dia a dia pots intuir o preguntar com se sent l'altre?
  • Com actuaràs a partir d'ara?
  • Què passaria si la persona no vol canviar la seva emoció?

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: