Fem barrets!

Fem barrets!
Autor: Rafael Haro Galera

Participants: Indiferent


Edats:
Mitjans (9 - 11 anys)


Espai: Interior amb taules de treball.


Durada: 20 minuts per barret

Descripció:
Taller de realització de barrets de paper.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Utilitzar el paper com a recurs de vestuari en les activitats de lleure.
  • Treballar el vestuari com un element primordial en l'ambientació de les activitats.

Objectius per als infants o joves:

  • Treballar la psicomotricitat fina i la destresa manual.
  • Potenciar la imaginació i la creativitat.

Material necessari

  • Cartolina
  • Paper de pinotxo
  • Paper de seda
  • Grapadora
  • Grapes
  • Cinta adhesiva

Introducció

Proposem realitzar un taller en el qual podem fer gairebé qualsevol tipus de barret, casc o gorra, ajustats a la mida de cada participant. Només cal que ens adaptem a l'edat del grup d'infants i decidim si realitzem un únic model per a tot el grup o deixem que cadascú projecti i realitzi el seu propi barret.

Desenvolupament

1. Prendrem la mesura del cap de cada infant amb una tira de cartolina que tancarem amb una grapa i acabarem de fer un casquet amb tres tires més. Grapades a la primera. 

2. En el cas que vulguem fer un barret amb ala, ara caldria calcar el perímetre del casquet sobre una cartolina, dibuixar el perfil exterior de l'ala i construir les pestanyes interiors que subjectin el casquet a l'ala. 

3. Quan ja tenim l'estructura del barret, casc o gorra, només hem d'afegir-hi els elements que cobreixen el cap, amb paper de pinotxo i cinta adhesiva i acabar-lo amb les decoracions que més ens agradin: paper de pinotxo o de seda de colors, cordill, etc.

Avaluació

Aquest taller pot servir per fomentar l'originalitat en els processos creatius. Cal veure si la tècnica ha estat l'adient i si al final del procés el barret està ben construït. També pot ajudar a treballar aspectes quotidians com el respecte pels materials, els espais i l'organització entre el grup d'iguals.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: