El follower

El follower
Autor: Anna Mateus

Participants: Com més millor!


Edats:
Petits (4 - 8 anys) - Mitjans (9 - 11 anys) - Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es - Famílies


Espai: Indiferent


Durada: 10 minuts

Descripció:
En un món en què les xarxes socials són sempre a la primera línia de l’ordre del dia, som capaços de generar l’equip més grans de seguidors?

Objectius

Objectius per als monitors:

  • Conèixer els rols que juga cadascun dels infants/joves.
  • Generar un espai de reflexió al voltant de les xarxes socials i les influències.

Objectius per als infants o joves:

  • Descobrir el radi d’influència d’una sola acció.
  • Prendre consciència de l’individualisme del nostre entorn.

Material necessari

  • No se’n necessita

Introducció

Sabem que les xarxes socials són molt importants i influents en la imatge que el nostre entorn té sobre nosaltres. Així doncs, per què no portar aquesta competició per tenir molts seguidors a la vida real?

Desenvolupament

Per jugar al follower s’ha de tenir molt clar que és una competició individual: res d’equips, res d’aliances; l’objectiu és ser la persona amb més influència sobre la massa social. Així doncs, passegem per l’espai i quan trobem una altra persona l’aturem i la reptem a pedra, paper o tisora. La persona que perd passa, automàticament, a ser seguidora de l’altra i l’ha de seguir i animar-la a tot arreu on vagi. 

La persona guanyadora, que ja té un follower, ha de seguir caminant per l’espai per anar guanyant cada cop més seguidors competint al joc de pedra, paper o tisora. En cas que perdi, ella i tot el seu grup de seguidors passaran a ser els seguidors de la persona guanyadora. 

El joc dura fins que un sol participant ha aconseguit que tota la resta el segueixi.

Avaluació

Malgrat el dinamisme i l’espectacularitat del joc, és important fer una breu reflexió sobre les sensacions i els rols que s’han pres, així com extrapolar-ho al món de les xarxes socials. Algunes preguntes podrien ser si s’ha animat a totes les persones per igual, si hi ha hagut nois i noies a qui feia més “mandra” animar, què animava a tenir encara més seguidors cada cop, les sensacions i sentiments de tenir tanta gent al teu darrere, etc.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: