Participants: A partir de 5, tot i que es pot adaptar per a més.
Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys)
Espai: Sala ampla i tranquil·la.
Durada: Entre 10 i 20 minuts.
Descripció:
Activitat d'acompanyament i relfexió sobre la vivència de les emocions.
Objectius per als monitors/es:
Objectius per als infants o joves:
Cada emoció haurà d’estar escrita en un full i aquests es repartiran per l’espai deixant-los al terra demanera que es puguin llegir. Es pot preparar l’espai amb els participants dins de la sala, en aquest cas es pot posar la música i convidar-los a tancar els ulls i convidar-los a revisar com ha anat el dia o la setmana. Si no estiguessin a la sala, se’ls haurà de fer passar poc a poc i de manera tranquil·la amb la música de fons.
Es demanarà als participants que se situïn al costat d’una de les emocions. Quan ja hi estiguin se’ls demanarà que tanquin els ulls i començarem a treballar l’emoció que cada persona ha escollit. El dinamitzador/a anirà guiant la reflexió. És molt important que deixi passar un temps després de cada pregunta.
A l’acabar de navegar, es demanarà als participants que, a poc a poc, obrin els ulls i caminin per la sala fins a arribar a una altra emoció. Repetirem el mateix exercici fins que tots els i les participants hagin passat per totes les emocions pro- posades a la sala.
Situarem els participants en rotllana asseguts al terra i reflexionarem plegats sobre el que han viscut durant l’activitat. Es tracta de reconduir la conversa cap a la millora de la gestió futura de les emocions.