Punxa les pors!

Punxa les pors!
Autor: Borja Castellet i (publicat a la revista Estris 189)

Participants: Tants com es vulguin


Edats:
Monitors/es


Espai: Interior


Durada: A partir de 45 minuts

Descripció:
Dinàmica per treure la por a treballar amb infants en situació de vulnerabilitat i/o amb discapacitat.

Objectius

  • Comprovar que moltes de les pors són infundades i tenen solució.
  • Comprovar que moltes de les pors són compartides per la resta de l’equip.

Material necessari

  • Fulls de paper
  • Bolígrafs,
  • Globus
  • Cordill

Introducció

Adaptar-nos a noves situacions ens fa dubtar. Ho podrem fer, i bé? Tenim la capacitat de fer-ho? No és tan complicat com sembla!

Desenvolupament

En un paper s’escriu què ens fa por a l’hora de tractar amb infants i joves en situació de vulnerabilitat social i/o amb discapacitat. Es col·loca un paper en cada globus, s’infla i es lliga als turmells de cada monitor i monitora. Tot seguit, cadascú haurà d’intentar rebentar els globus de la resta evitant que rebentin els propis. Un cop estan tots els papers a terra, s’intenten agrupar en grups temàtics (per no repetir-se). Es discuteix cada paper obertament amb l’objectiu de perdre possibles pors, desmitificar i buscar conjuntament una possible solució.
És molt important el rol de qui dinamitzi per intentar no caure en conclusions precipitades i plenes de tòpics.

Avaluació

Al final de l’activitat es plantejarà si realment la reflexió que ha sortit ha estat útil i productiva. Fins i tot es pot preguntar si s’ha rebaixat la por o no.
La por és símptoma de desconeixement, del desconegut. Per tant, millor conèixer per trobar solucions. I millor si aquestes són compartides per tothom. Sempre serà més productiu pensar-les en grup que individualment: no només les coneixerà tothom, sinó que seran més eficients i compartides.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: