Què ha canviat?

Què ha canviat?
Autor: Xavi Villalvilla (publicat a la revista Estris 193)

Participants: Tants com es vulguin


Edats:
Petits (4 - 8 anys)


Espai: Interior


Durada: 30 minuts

Descripció:
Activitat d’observació per als més petits

Objectius

  • Treballar l’observació
  • Aprendre a veure diferències entre elements semblants

Material necessari

  • Cap

Introducció

La capacitat d’observar cal treballar-la des de les primeres etapes de la vida. En aquesta dinàmica-joc els més petits tractaran de veure on són les diferències entre dues situacions molt semblants.

Desenvolupament

Farem dos grups i cadascun anirà a sales diferents a preparar el seu espai. El que hauran de fer és organitzar la sala, els diferents elements del seu interior, la seva pròpia ubicació a la sala i fins i tot el seu aspecte. L’objectiu és que l’altre grup els observi en un primer instant, surti de la sala i torni a entrar per veure quines coses han canviat, com si es tractéssin de les set diferències però en un espai real.

Per a això podem disfressar-nos, pentinar-nos diferent, moure elements de la sala i tot el que se’ns acudeixi per intentar confondre l’altre grup.

L’equip que aconsegueixi destriar més o totes les diferències entre la primera escena i la segona serà el guanyador. És important que els monitors deixin total llibertat als participants per a ser el més creatius possibles a l’hora de crear un escenari i un altre, i que les diferències siguin suficientment evidents per esbrinar-les però a l’hora originals.

Avaluació

Observarem la participació de tots els infants en la creació dels espais i la capacitat de concentració i observació durant l’activitat.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: