Som part d'un grup

Som part d'un grup
Autor: Jordi Ramírez (recurs publicat a la revista Estris 195)

Participants: Fins un màxim de 25 participants


Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys)


Espai: Interior / exterior


Durada: Depèn del nombre de participants

Descripció:
Activitat de reflexió i de compartir vida; els joves es busquen per trets comuns: equips d’esport, companys de classe, del cau; és hora de posar en comú la seva vivència.

Objectius

  • Descobrir la importància de formar part d’un grup.
  • Saber compartir experiències entre iguals.
  • Veure avantatges i inconvenients de formar part d’un grup.
  • Ser conscients de la pròpia individualitat en el grup.

Material necessari

  • Pedres

Introducció

Aquesta sessió ha de servir per veure com es troben els joves entre els seus iguals. Saben que formen part de diferents grups, però en tots els casos han de pensar en la importància del seu jo entre els altres. Per això caldrà explicar que aquell dia “toca reflexionar i parlar”.

Desenvolupament

Si estem en un lloc a l’aire lliure deixem que passegin i triïn una pedra que els agradi, i si no en trobem, en portem nosaltres i que triïn entre aquestes.

Ens asseiem en cercle i col·loquem la pedra triada davant nostre. Comentem què és allò que ens fa diferents als altres, les nostres peculiaritats.

A continuació col·loquem les pedres juntes en forma de quadrat o cercle i comentem de quin grup formem part (esports, teatre, classe...) i quines coses bones i dolentes hi veiem. Estaria bé que també parlessin del grup del centre on som.
Finalment reflexionem si el grup ens permet ser nosaltres mateixos, i si en tots els grups dels que formem part actuem de la mateixa manera.

Avaluació

Aquesta activitat serveix “per parlar” i que expliquin com es troben. Si hi ha confiança dintre del grup sortirà bé; el monitor/a ha de saber guiar les intervencions i fer-los veure la importància que té formar part d’un grup, però sempre i quan es respecti la seva pròpia identitat.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: