Un dia d'excursió

Un dia d'excursió
Autor: -

Participants: Mínim dos i sense màxim.


Edats:
Mitjans (9 - 11 anys)


Espai: Un espai interior molt ampli o un espai exterior amb bona sonoritat.


Durada: De 10 a 20 minuts, més o menys.

Descripció:
Cançó, amb una part de dansa i de joc, on es treballa l'expressió corporal, la dramatització i l'imaginari.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Potenciar la confiança de cada infant.
  • Crear vincles de confiança i llaços més forts amb cada infant i amb el col·lectiu.
  • Crear un clima motivador que il·lusioni als infants.

Objectius per als infants o joves:

  • Descobrir i experimentar gestos i moviments com a recursos corporals per a comunicar-se, mostrant confiança en les pròpies possibilitats expressives.
  • Participar activament i mostrar plaer per interpretar, cantar i ballar.

Material necessari

  • Instrument/s de música, però es pot fer sense.

Introducció

Aquesta cançó l'hem de fer en un espai ampli, sense obstacles, on els nens i nenes puguin moure's i ballar lliurement.

Desenvolupament

Els hi fem fer una rotllana i els posem en situació: “Ha arribat el moment d'anar d'excursió! (Els hi fem fer les accions, imaginàriament. Ara posarem només uns exemples però podem afegir-ne tants com vulguem). Agafem les motxilles, que pesen molt, la càmera de fer fotografies i ens posem la gorra, perquè fa molt de sol. Per no cremar-nos pel sol, ens posem la crema solar pels braços, per les cames i per la cara. Tots estem a punt?”. 

Cançó:

DO SOL

Un dia d'excursió anava a la muntanya

FA SOL DO

amb els meus amics.

SOL

Volia retratar tot allò que veia

FA DO

al llarg del camí. 

(Fins aquí el ball i/o moviments han estat lliures. Se'ls pot posar en situació: “el camí fa molta pujada!”, “és un prat ple de flors i les aneu olorant”...) 

FA

De sobte un esquirol

(Poden aparèixer animals del bosc, com un porc senglar, un pardalet... però també podem deixar anar la nostra imaginació i fer aparèixer d'altres personatges: una princesa, Superman, la caputxeta, Messi... A partir que es diu el nom de l'animal o del personatge. I els infants s'han de posar en el paper i interpretar-lo amb gestos i al ritme de la cançó.)

SOL

va aparèixer

DO SOL Lam

la foto fa “clic”

FA SOL

i així va sortir! 

(Els nens i nenes fan una estàtua tot imitant l'animalet o personatge que ha dit l'animador o animadora. No es podran moure fins que torni a sonar la cançó. Es pot repetir les vegades que faci falta amb tants personatges com vulgueu.)

Avaluació

És una cançó per passar-ho molt bé durant l'execució, però un cop feta podem aprofitar per parlar de temes que es poden extreure. Per exemple:

-En moltes ocasions, i cada vegada més, trobem nens i nenes que no estan acostumats a fer excursions, i les poden trobar cansades i feixugues. És el moment de girar la truita i fer veure que no és del tot així.

-El valor de l'amistat. Com n'és de divertida una excursió amb els amics i amigues.

-Podem aprofitar per parlar d'animals. On viuen, què mengen, etc.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: