Vigila! Accident!

Vigila! Accident!
Autor: -

Participants: Indiferent


Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys)


Espai: Sala mitjana o espai exterior


Durada: Una hora i mitja

Descripció:
Dinàmica per a treballar amb els adolescents i joves la manera d'actuar si es troben amb algun accident o emergència.

Objectius

  • Familiaritzar-se amb el món de l'emergència.
  • Aprendre a reconèixer els principals signes vitals.
  • Aprendre les principals accions a desenvolupar en cas d'accident.
  • Perdre la por a actuar davant d'una emergència.

Material necessari

  • No se'n requereix.

Introducció

En el marc d'una emergència és molt habitual que cadascú hi digui la seva o fins i tot escoltar la frase "no el toquis". Cal dir, però, que si sabem què s'ha de fer serà beneficiós fer-ho. Tot jugant, aprenem les diferents possibilitats que ens podem trobar i com actuar en cada situació. 

Desenvolupament

Cal que el monitor es documenti sobre com es valoren les constants vitals. També obre les diferents possibilitats d'accidents i com actuar en cada cas: persona marejada, persona èbria, persona inconscient...

  1. El monitor farà una breu explicació als infants sobre com es valora la conscieència, la respiració i el pols.
  2. Per parelles, es farà la valoració del company.
  3. El monitor explicarà com actuar en cadascun dels supòstis que es vulguin treballar (per exemple, persona marejada, persona inconscient que respira...)
  4. Els infants es reparteixen en equips (segons quantitat d'infants). Els equips es posen en files, un al costat de l'altre, per jugar als relleus. El primer infant de cada fila s'estira al terra i el monitor dóna una ordre (per exemple: poseu a la víctima en posició lateral de seguretat). El segon de cada fila had e fer-ho i estirar-se al costat. El tercer salta al primer i posa al segon en la mateixa posició i així successivament. Guanyarà el grup que acabi abans.
  5. De cada equip, un voluntari es desplaça uns 10 metres i s'stira al terra. El monitor presenta una situació hipotètica (per exemple, persona inconscient) i el primer de cada fila ha d'anar corrent fins al company i posar-lo com cregui. Així successivament.
  6. Finalment es farà un role-playing amb els diferents casos que vulgui treballar el monitor, on cada infant tindrà un paper (víctima, socorrista, observadors, gent que molesti...)

Avaluació

En cadascuna de les activitats el monitor anirà fent les correccions necessàries a cada infant. Al final de tot els reunirà i tancarà la sessió amb una posada en comú en la qual es buscarà parlar sobre com s'han sentit, com ho veuen, quins dubtes tenen...

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: