Escoltar el passat i transformar el present. Dues realitats per construir el futur

NÚMERO 254 // maig-juny 2024

Aquest número repassa l’origen dels esplais i el camí que els ha dut fins on són ara, sent conscients del moment present dels centres, però també reconeixent aquells elements que ara i sempre han donat sentit a la seva tasca educativa.

Una visió intergeneracional del lleure

Els articles d’aquesta edició parlen de l’origen i l’evolució del lleure a Catalunya, els elements que vertebren els esplais i el seu vincle amb les parròquies. A més, el testimoni de la família Vilaclara i Verdú i els joves del Centre d'Esplai Joan Suñol aporten una visió intergeneracional del que significa l’educació en el lleure.

Igualment, a la secció del Recomanem expliquem les històries que hi ha al darrere de tres cançons tradicionals d’esplai que, tot i el pas del temps, encara acompanyen a infants i monitors/es a les vetllades, de ruta i als comiats de les activitats.

Escoltar el passat i transformar el present. Dues realitats per construir el futur Coneixem als Xiula, un grup de música familiar català que destaca per fer cançons amb un clar contingut educatiu i social. El Rikki, el Jan i l’Adrià ens expliquen els orígens del grup i com han donat forma al seu projecte educatiu, les cançons del seu últim disc i com el seu vincle amb el món del lleure i el sector social els ha ajudat a construir la seva identitat.

A MÉS, EN AQUEST NÚMERO
Presentem quatre fitxes d’activitats i recomanem llibres, pel·lícules i altres recursos que ens poden ajudar a tractar el tema de l'edició i altres qüestions amb els infants i joves. A la secció de la ruta, Jordi Lusilla ens convida a descobrir la vall de Madriu-Perafita-Claror, un dels espais naturals més sorprenents d’Andorra. Per la seva banda, el Manual dona consells per treballar els centres d'interès a l'esplai. Finalment, a la secció del Racons coneixem a Alberto Hernández, exmonitor de l’esplai Sant Pere i Sant Pau (Zona 8) i membre del Consell Directiu del MCECC.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: