Ballem? El poder educatiu de la dansa en el lleure

NÚMERO 198 // octubre 2014

En aquest número analitzem el poder educatiu i lúdic de la dansa en el món de l’educació en el lleure, una eina potser encara no prou coneguda. Per aquest motiu, descobrim les infinites possibilitats que ofereixen la dansa i l’expressió corporal als educadors del lleure a l’hora de treballar aspectes com l’autoconeixement, l’expressió, la comunicació, el grup, la inclusió, els valors, la cultura o el transcendent. Per fer-ho, parlem amb tres experts que coneixen de primera mà el binomi dansa-lleure i que conviden a aprofitar els beneficis de ballar al cau i a l’esplai des de la seva pròpia experiència. Concretament, comptem amb dues entrevistes, a Josep Maria Font i Font i Laia Platero, amb un article de Gustavo Mollo, dues experiències de dansa i lleure i dos testimonis.

Ballem? El poder educatiu de la dansa en el lleure A l’Entrevista central conversem amb Àngel Castiñeira, filòsof director del departament de Ciències Socials i de la Càtedra de Lideratges i Governança Democràtica d’Esade-URL. Castiñeira, que a més és codirector del Comitè Científic de XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores Barcelona 2014, ens parla d’educació des de diferents punts de vista (coordinació entre agents educatius, paper de l’educació en la societat actual...), destacant la seva opinió sobre l’educació en el lleure com a escola de valors i planter de líders socials. També ens parla del valor social del compromís i de la relació d’amor-odi actual dels ciutadans vers la política.

A MÉS, EN AQUEST NÚMERO
Al Manual, aprenem a distingir els núvols; a la Ruta, visitem els estanys de Tristaina, a Andorra; al Zoom, descobrim el projecte intercultural del Centre d’Esplai Chanut; a l’Enemics del sofà commemorem el 25è aniversari del projecte Camells del Grup de Colònies a Borredà; i al Racons, us presentem a Xavier Coma, Buti. Tot això, acompanyat com sempre d’interessants articles d’opinió, recursos, fitxes i actualitat.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: