L’atenció diària a infants i joves. El paper dels centres socioeducatius

NÚMERO 205 // desembre 2015

L’Estris 205 presenta un interessant Centre d’Interès dedicat al paper dels centres socioeducatius en l’atenció diària a infants i joves, essent una eina clau en la prevenció i atenció en casos de risc d’exclusió social. La tasca d’aquests centres ha pres, si cap, més importància els darrers anys degut a la situació de crisi econòmica, que ha situat 1 de cada 4 infants catalans en pobresa relativa. Diferents responsables de centres socioeducatius ens parlen de la importància d’aquesta tasca, del seu dia a dia, dels reptes, dificultats o vinculació amb l’entorn, etc. Així, comptem amb la col·laboració de Jordi Balot, Ignasi Sagalés, Felipe Campos, Maria Mercè Santmartí, Rafael Ruiz de Gauna, Montse Guirao, Eulàlia Pagès, i Isa Colino.

L’atenció diària a infants i joves. El paper dels centres socioeducatius A l’entrevista central us presentem l’educador i emprenedor social <strong>Daniel Jover</strong>, cofundador de l’Equip Promocions i autor de nombrosos llibres on tracta temes com emprenedoria, treball, esperança, solidaritat, educació, economia solidaria i desenvolupament sostenible. A l’entrevista ens parla de la influència del seu passat escolta en la seva trajectòria vital i professional, de la importància de mantenir els lligams amb la natura, dels valors de l’educació en el lleure i de la necessitat en la societat actual d’emprendre amb projectes solidaris i sostenibles.

A MÉS, EN AQUEST NÚMERO
Al Manual aportem eines per treballar la perspectiva de gènere en les activitats de lleure. A la Ruta us apropem al cim del Penyagolosa, a Castelló. A l’Enemics del Sofà us expliquem com viure la fe a través de l’art urbà. Al Racons presentem la Núria Solé, membre del Consell Directiu del MCECC. A més, us oferim els articles d’opinió de Francesc de Dalmases, Núria Martínez, Iris Ortega, Oscar Martínez, Joan Rosinach i Txemi Santamaría, i nombrosos recursos i recomanacions.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: