Assetjament. Com podem promoure el benestar i evitar el bullying ?

NÚMERO 210 // setembre 2016

En aquest número, la revista Estris tracta la problemàtica del bullying en el món de l'educació, i ho fa des d'una mirada de promoció del benestar i d'actitud proactiva de tots els agents educatius, implicats en el procés de creixement i aprenentatge de l'infant o jove.L'Associació SEER, experts en salut i educació emocional, ens explica què és i a qui afecta l'assetjament, a quina edat sorgeix la violència entre iguals, com podem prevenir, intervenir i reparar des del benestar i quines actuacions ha de tenir un educador de lleure davant aquesta realitat.

Assetjament. Com podem promoure el benestar i evitar el  bullying ? A l'Entrevista central presentem Anna Forés, pedagoga i escriptora de llibres com: La asertividad. Para gente extraordinaria , La Neurodidáctica. Aprender desde, en y para la vida o Teatro de la mente y las metáforas educativas. La didáctica de la educación social , entre d'altres. Ens parla de l'assertivitat, la resiliència, l'aprenentatge des de la neurociència o el voluntariat.

A MÉS, EN AQUEST NÚMERO
Al Manual, la temàtica és la posada en marxa d'un procés participatiu, una estratègia de treball que potencia les habilitats dels membres del grup i educa els infants i joves en el dret universal de la participació. A la Ruta proposem una excursió d'unes 4 o 5 hores per Alcoi, concretament al poblat iber del Puig. A la secció Racons us presentem l'Anna Fernàndez, membre del Consell Directiu del MCECC. Tot això combinat amb articles d'opinió, recomanacions, recursos i fitxes pràctiques d'activitats i dinàmiques.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: