El repte d’educar en un món digital. Com acompanyem a infants i joves?

NÚMERO 253 // març 2024 - abril 2024

En aquesta edició reflexionem sobre com educar les noves generacions perquè facin un ús responsable i conscient de les xarxes socials i les noves tecnologies, les quals s’han convertit en un element habitual de les nostres vides. Ens preguntem quin és el paper del lleure i altres agents educatius, com l’escola i la família, en aquest procés i quin acompanyament necessiten les noves generacions en un món digital en constant transformació. L’ús de la intel·ligència artificial al lleure i a les escoles, models alternatius a les pantalles, les oportunitats que ens ofereixen les TRIC o les bretxes digitals són algunes de les qüestions que es tracten als articles d’aquest Estris.

Igualment, dediquem un espai a bons referents digitals que es poden trobar a les xarxes i, el manual, ens ofereix eines i recursos per millorar la comunicació externa a l’esplai.

El repte d’educar en un món digital. Com acompanyem a infants i joves? Coneixem les noies de Can Putades, tres amigues de la Garrotxa que viuen juntes en un pis de Barcelona i triomfen a les xarxes. A l’entrevista ens expliquen el seu projecte i reflexionen sobre la creació de continguts en català, les tradicions de la Garrotxa i el seu vincle amb el món del lleure.

A MÉS, EN AQUEST NÚMERO
Presentem quatre fitxes d’activitats i recomanem llibres, pel·lícules i altres recursos que ens poden ajudar a tractar aquest i altres temes amb els infants i joves. Igualment a la secció de la ruta, Pau Pujol, membre i dinamitzador del projecte d’excursionisme del MCECC, ens convida a descobrir el Cap de la Gallina Pelada (Alt Berguedà) en un dia. Finalment, al Racons coneixem Josep Godia, monitor de les Colònies l’Anunciata i membre del Consell Directiu del MCECC.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: