EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL

15 de Setembre de 2019
REVISTA ESTRIS - ÚLTIM NÚMERO
184
Número 184 //

Art i Lleure. Molt per descobrir

Sumari

En aquest número parlem d'art i del seu potencial educatiu en el lleure. Per això, comptem amb una portada molt especial cedida pel pintor i poeta Perejaume. Amb ell, obrim aquest Centre d'Interès amb una conversa molt interessant sobre art i educació. El Centre d'Interès segueix amb articles d'experts de reconegut prestigi en la matèria, com Roser Juanola i Josep Maria Font i Font, i un seguit d'entrevistes breus a personalitats del sector que fan propostes sobre com apropar l'art a infants i joves. A més, com sempre, hi trobareu experiències i recursos de gran utilitat.

A més, en aquest número

El Manual apropa el ‘poder de la imatge' als centres d'esplai i caus. Amb recomanacions i recursos, dóna eines per utilitzar la fotografia, el cinema, etc. per educar en el lleure. A la secció entitat us presentem la Fundació Verge Blanca, de Lleida. La ruta ens trasllada al Pic del Carlit, a la Catalunya Nord, i a l'Enemics del Sofà coneixem tres joves educadors socials del País Basc que han creat un bloc com a espai de reflexió per a la professió: EducaBlog. A més, com sempre, l'Estris inclou recursos, fitxes, articles d'opinió i interessants reportatges.

L'entrevista

nelsa

En aquesta ocasió entrevistem Nelsa Curbelo (Montevideo, 1941), pedagoga experta en drets humans, no violència i resolució de conflictes. Nelsa Curbelo, que ha estat investida recentment doctora honoris causa per la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL, ens parla de la seva experiència amb les bandes de joves ‘pandilleros' de Guayaquil, amb els quals treballa des de fa dècades. També reflexiona sobre educació i sobre el futur d'una societat immersa, segons afirma, en un "canvi d'època".

Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC