EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
04 de Desembre de 2020
REVISTA ESTRIS - ÚLTIM NÚMERO
Portada Estris 231
Número 231 // gener - febrer 2020

Un lleure educatiu encara més inclusiu: Monitors/es amb necessitats educatives especials

Sumari

Parlem de com fer del lleure un espai encara més inclusiu amb equips educatius que incloguin monitors i monitores amb necessitats educatives especials (NEE). Diversos experts fan una aproximació a la manera com està evolucionant el lleure davant l’adult amb NEE que vol participar en processos productius i de creació; parlen sobre els límits dels centres d’esplai a l’hora d’incorporar-los i expliquen com preparar l’equip educatiu per rebre aquestes persones sense prejudicis i evitant frustracions futures. Per acabar, plantegen un seguit de situacions probables i idees per afrontar-les i es presenten testimonis de persones amb NEE que participen en els seus centres d’esplai un cop superada l’etapa d’infant. 

A més, en aquest número

Al Manual fem una reflexió sobre la pràctica educativa al voltant dels centres d’interès; a la Ruta, una travessa entre pastures i aiguamolls andorrans i al Racons presentem l’Anna Martínez, responsable de Comunicació, Captació de Fons i Voluntariat a la Fundació Salut Alta.  

L'entrevista

L’activista cultural mallorquí, Jaume Vich

A l’entrevista central, conversem amb l’activista cultural mallorquí Jaume Vich.

Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC