Participants: 15 participants
Edats:
Petits (4 - 8 anys) - Mitjans (9 - 11 anys)
Espai: El bosc
Durada: 3 hores
Descripció:
Plantegem conèixer la vida d’un bolet. Com són, com es reprodueixen...
L’experiència ens diu que no sempre trobarem bolets; per tant, portarem preparades algunes activitats:
Prova 1 - Diferenciar entre fong i bolet:
Els bolets són la part visible d’un fong. Ara bé, no tots els fongs donen lloc a un bolet. Hi ha fongs que tenen una mida microscòpica, però que són molt importants a les nostres vides, com els llevats, els antibiòtics i les floridures.
Joc: Memori de bolets i fongs (floridura del pa, podem introduir els líquens).
Prova 2 - Com es reprodueix un bolet?
Els bolets produeixen milions d’espores i l’aire és l’encarregat de transportar-les. Com que no tots els llocs són adequats per germinar, doncs no tenim milions de bolets!
Joc: Donarem a 2/3 parts dels nens pinces d’estendre la roba. Aquestes pinces representaran que són les espores, 1/3 part dels nens representarà el lloc idoni perquè les espores germinin. L’objectiu és aconseguir enganxar les pinces a la roba d’aquests nens. Les pinces que s’enganxin seran espores que aconseguiran germinar; les que no, s’hauran perdut.
Prova 3 - Coneixem els bolets més típics del territori:
Si pel camí hem vist algun bolet, segurament n’hi havia de no comestibles. És important mostrar que no hem de collir tot allò que trobem, i que si no ho coneixem no cal ni tocar-ho.
Joc: Mocador de bolets.
Escollirem bolets típics d’on estem fent la descoberta (comestibles o no). El monitor dirà un número i el nom d’un bolet i els nens sortiran a buscar-ne la fotografia.
Recurs publicat a l'edició 180 de la revista Estris
Al final de la descoberta podem comprovar si els objectius que ens hem marcat els hem assolit.