Quina és la funció social de l’escola avui? I la de l’educació en el lleure? És bo que es relacionin? Com ha de ser aquesta relació? Aquestes preguntes i d’altres les responem en aquest recull d’articles del nou especial, de la mà d’experts, opinadors, testimonis, i una entrevista.
Considerem que la relació entre els dos agents educadors ha de ser positiva, sumativa i innovadora, que hi ha d’haver un apropament i una coneixença mútua i sobretot, una coherencia en la difusió de missatges i valors. De fet, en varis articles es tracta el fet que l’escola està adoptant des de ja fa alguns anys algunes metodologies i conceptes que l’educació en el lleure ha utilitzat des dels seus inicis… Les entitats han sabut aprofitar aquesta tendència? Descobrim-ho en aquest especial Escola i lleure!
En concret, les publicacions d’aquest especial són:
- Entrevista a Gregorio Luri , filòsof, escriptor i autor del llibre “Val més educar”.
- “Havent-hi l’escola, l’esplai… vols dir que cal?”, article del consultor pedagògic Juanjo Fernàndez.
- “L’Escola del Mar, l’inici d’un model educatiu”, del docent Carlos Muñoz.
- “Sant Andreu, més enllà de l’escola”, article d’Oriol Roca, de la Fundació cooperativa +Educació.
- “L’escola catalana: un model d’èxit”, opinió de Mariona Jordana.
- “Tan senzill com canviar la pregunta”, article d’opinió de Tània Gri, cap de l’Àrea Acadèmica de la Fundació Pere Tarrés.
- “Canviem el model educatiu?”, article del coordinador de xarxes a Escola Nova 21, Carles López.
- “Quan estudiar era un privilegi (una mica avorrit)”, de la periodista Sandra Ferrer.
- “L’escola mira el lleure”, de la pedagoga Maria Elias.
- “La igualtat en educación es decideix en el lleure”, de l’expert en educación Carles Barba.
Educació en el lleure Formació